Är mitt i livet och älskar att bli inspirerad av vackra bilder och Miljöer som jag gärna delar.
En underbar blandning av mogen Skönhet, vackra Hem, Fantastiska Kläder Skor Smycken och Associarer.
Skriver om vardagstips och annat som dyker upp med jobb, tonårsflickor och relationer.
Mina Tankar Drömmar Skvaller och Hemligheter dag för dag...

2 januari 2012

Gröna växter



Nu vill jag ha lite nytt och enkelt i hemmet efter julens alla färger. Mitt tips till en blomdekoration att lägga i blomkrukan, eller varför inte på en fin ljusstake.


Gå ut i skogen och plocka vackra kvistar, mossa, stenar..ja allt vad du kan hitta och tycker är fint.


Ta tidningspapper och forma till ett hjärta, boll eller ägg. Lägg folie runt. Ta sedan mossa. Gör du ett hjärta som ska ligga ner räcker det på ovansidan och runt kanten. Trä varv med tunn silver/guld tråd eller snören efter smak.










Ta de gamla gröna växterna som börjar se lite trista ut och rensa bort alla gamla blad. Fyll botten med vackra stenar, pärlor och kanske några silver/guldkulor från julen som inte har något mönster. Har du stora krukor som är tråkiga i färgen kan du använda en burk färgspray för att få något nytt som passar. Fyll din favoritskål av glas och gör en vacker dekoration att glädjas åt när du kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar