Är mitt i livet och älskar att bli inspirerad av vackra bilder och Miljöer som jag gärna delar.
En underbar blandning av mogen Skönhet, vackra Hem, Fantastiska Kläder Skor Smycken och Associarer.
Skriver om vardagstips och annat som dyker upp med jobb, tonårsflickor och relationer.
Mina Tankar Drömmar Skvaller och Hemligheter dag för dag...

12 januari 2012

Hemmets hjärta


Köket idag är på sätt och vis tillbaka i det slags kök som allting började med 
för snart 100 år sedan – allrummet. Både till vardags och fest sitter vi i köket och äter. 
Det leks och läses läxor här. Och samtidigt är dagens genomdesignade kök så långt från det medeltida man kan komma.



När man kommer hem efter jobbet och ska laga mat vill man gärna att det ska gå snabbt och vara enkelt. Fina köksredskap och skålar gör en enkel vardagsrätt till festmåltid.

dream kitchen


STABIL serieSTÄM serie



Nu finns Jessie Steele förkläden att köpa på svenka obbolo hemsida. I USA har de gjort succé och synts i olika program som Sex and the City samt Desprerate Housewives.




Bra och prisvärda redskap hittade jag på ikea.




Bagaren och Kocken är en underbar butik med redskap och design för köket.       Där finns allt man inte visste att man behövde i sitt kök.

Mina favoriter är Gerbera skålar. Jag börjar få en liten samling hemma nu, tackar min kära mor som alltid hittar de bästa presenter att ge.





 

 Om jag var din hemmafru eller hur man får en vardag att smaka som en lördag

...är en fantastisk kokbok som inte är alls är en kokbok. Författarinnan Lotta Lundgren skriver med humor tips och egna tolkningar av recept. Otraditionellt och konstfullt arrangerat är en röd tråd i boken.  Den stora tjusningen är de otroligt vackra bilderna som bara dem är värda att köpa boken för. 

                                                                                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar