Är mitt i livet och älskar att bli inspirerad av vackra bilder och Miljöer som jag gärna delar.
En underbar blandning av mogen Skönhet, vackra Hem, Fantastiska Kläder Skor Smycken och Associarer.
Skriver om vardagstips och annat som dyker upp med jobb, tonårsflickor och relationer.
Mina Tankar Drömmar Skvaller och Hemligheter dag för dag...

6 februari 2012

Shop your closet



type=text
...and Let's Accessorize

Den lilla jackan/kavajen man mest haft vid festliga tillfällen eller pojkvännens oversize kavaj/blazer kommer stort till våren. Perfekt att återanvända och bära på nya sätt till vardags.

Förhoppningsvis har du några av dessa plagg i din garderob som du kan kombinera med:

långklänning med slits
miniklänning (om det känns ok!)
shorts
jeans
randiga tröjor
rynkade knutblusar
pennkjol


Om man nu skulle våga ta ut svängarna lite till våren så är det här lite saker jag kanske skulle tycka om. Fina accessoarer som enorma kavajnålar, ju större desto bättre med vintage look. Finns att köpa i secondhand butiker eller på nätet. 
type=texttype=texttype=text


Man kan ju också byta ut de gamla knapparna! Även sy knappar på manschetterna och gärna fler på rad. I seconhand butikerna kan man hitta riktigt fina vintage knappar.
type=text

Av alla dessa smycken skulle jag nog välja att ha på mig ett i taget!!
En regel är att har man ett enkelt klädesplagg på sig så kan man ha mer acceoaer för att "lyfta" den. Har man dock kläder med mycket detaljer är det snyggare om man har enkla, sobra assecoarer till. Det gäller framförallt halsband och örhängen.                                                             Accessoarer      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar