Är mitt i livet och älskar att bli inspirerad av vackra bilder och Miljöer som jag gärna delar.
En underbar blandning av mogen Skönhet, vackra Hem, Fantastiska Kläder Skor Smycken och Associarer.
Skriver om vardagstips och annat som dyker upp med jobb, tonårsflickor och relationer.
Mina Tankar Drömmar Skvaller och Hemligheter dag för dag...

17 mars 2012

Fina fisken

Jag älskar mina boots och kan gå med dem året om men nu börjar jag längta efter att promenera i öppna skor och bli brun om benen igen...

Även om jag filar och smörjer mina fötter hela tiden så är det underbart att få en behandling på salong inför våren. 

En Dr. fish-behandlingen är små Garra-Rufa fiskar som har används i medicinskt syfte sedan början av 1900-talet. Det tar en timme och fötterna blir härligt mjuka och silkeslena.  

 
 
Det börjar med ett vanligt fotbad, sedan över till fiskbadet. Det känns som att ha fötterna i kolsyrat vatten, det är inga tänder utan "nibblar" som försiktigt tar bort död och skadad hud. Efteråt får man fotmassage och mjukgörande kräm.  Sedan är det en fröjd att måla tånaglarna.






1 kommentarer:

  1. Älskar att gå på fotvård. Man svävar fram efteråt men fiskarna vet jag inte om jag vågar prova!!!

    SvaraRadera