Är mitt i livet och älskar att bli inspirerad av vackra bilder och Miljöer som jag gärna delar.
En underbar blandning av mogen Skönhet, vackra Hem, Fantastiska Kläder Skor Smycken och Associarer.
Skriver om vardagstips och annat som dyker upp med jobb, tonårsflickor och relationer.
Mina Tankar Drömmar Skvaller och Hemligheter dag för dag...

5 maj 2012

wont tell anyone, my best friend doesn´t count

Om mannen i ditt liv inte kan leva med att du pratar med dina väninnor, får han hitta en annan kvinna än dig att leva med..eller ? Bästa vänninor pratar om allt och då menar vi verkligen allt! Har han en märklig utväxt på ryggen? Hon vet. Går han omkring i trasiga gamla t-shirt hemma? Hon vet..

Jag tycker att en vän per definition gillar dig för den du är, som står vid din sida i medgång och i motgång. Man pratar och lyssna på varandra och har en tvåvägskommunikation där båda får kraft, energi och feedback av varandra. 
Sina vänner kanske man träffar varje vecka till någon gång per år. Kanske talas man vid varje dag i telefonen eller mer sällan, de spelar ingen roll. Det viktiga är att man alltid direkt kan ta vid där man slutade sist.
Vänskap och Kärlek vad är skillnaden? Ja..det med att kärleken dör, att den inte kan vara för evigt utan svalnar med tiden..att den kan komma tillbaka efter några års vila eller försvinna helt. Jag vet inte...jag tror att när man är ung förväxlar man det med att var "kär"..men äkta riktig kärlek dör aldrig. Det kan gå upp och ner men grunden är alltid kvar. 
Att älska någon kan man göra på olika sätt... jag älskar mina döttrar och jag älskar min mamma och på ett annat sätt älskar jag mina bästa vänner eller som jag har älskat/älskar mina fd. pojkvänner.
En riktig vän är någon som kommer in genom dörren när alla andra är på väg ut.

1 kommentarer:

  1. Håller med till fullo. Tack för alla verkligea vänner.

    SvaraRadera