Är mitt i livet och älskar att bli inspirerad av vackra bilder och Miljöer som jag gärna delar.
En underbar blandning av mogen Skönhet, vackra Hem, Fantastiska Kläder Skor Smycken och Associarer.
Skriver om vardagstips och annat som dyker upp med jobb, tonårsflickor och relationer.
Mina Tankar Drömmar Skvaller och Hemligheter dag för dag...

16 juni 2012

Bästa pannkaksreceptet


När barnen var små började jag göra pannkakor, hade inte gjort det innan. Tyvärr så blev pannkaksmeten väldigt kornig tills jag fick det perfekta receptet av en snäll pappa på lekplatsen. Hemligheten ligger i hur man blandar smeten..
Bästa Pannkaksreceptet  
(ca 8-10st i stekpanna 28 cm)
3 dl mjöl
2 tsk vaniljsocker
6 dl mjölk
3 ägg

Blanda mjöl och vaniljsocker i bunke. Häll i hälften av mjölken och vispa jämnt och sedan resten av mjölken. Vispa sist i äggen. Stek på medeltemperatur  med en tesked smör för varje pannkaka.


5 kommentarer:

  1. Jättegoda är dom! /Linnea

    SvaraRadera
  2. Ah, man tar inte allt mjöl på en gång!!! Så kul att du var med idag! KRAM

    SvaraRadera
  3. Antar att du menade mjölk :-) Ja det var jätte kul! syns till midsommar, kram cissan

    SvaraRadera
  4. Riktigt bra! / Henrik

    SvaraRadera
  5. Elvisp är grejen. Då är det bara att trycka ner allt i en bunke samtidigt.

    SvaraRadera