Är mitt i livet och älskar att bli inspirerad av vackra bilder och Miljöer som jag gärna delar.
En underbar blandning av mogen Skönhet, vackra Hem, Fantastiska Kläder Skor Smycken och Associarer.
Skriver om vardagstips och annat som dyker upp med jobb, tonårsflickor och relationer.
Mina Tankar Drömmar Skvaller och Hemligheter dag för dag...

6 juni 2012

Svenska flaggans dag hade premiär den 6 juni år 1916. Invigningen ägde rum på Stadion i Stockholm  med Gustav V.  År 1983 blev den 6 juni genom ändring i flagglagen också Sveriges nationaldag som vi firar till minne av dagen då Gustav Vasa valdes till kung år 1523. Sedan år 2005 blev den en arbetsfri helgdag...det tackar vi för.

2 kommentarer:

  1. Åhhh.....hade jag bott här i New York, skulle jag baka dessa kakor till alla jag lärt känna <3

    SvaraRadera
  2. Haha..ja visst är det underbart svenskt :-)

    SvaraRadera