Är mitt i livet och älskar att bli inspirerad av vackra bilder och Miljöer som jag gärna delar.
En underbar blandning av mogen Skönhet, vackra Hem, Fantastiska Kläder Skor Smycken och Associarer.
Skriver om vardagstips och annat som dyker upp med jobb, tonårsflickor och relationer.
Mina Tankar Drömmar Skvaller och Hemligheter dag för dag...

29 september 2012

Borta bra hemma bäst

Idag är jag på väg hem till Sverige igen efter att ha varit 4 veckor i Spanien. Det har varit en fantastisk resa som gjort mig frisk och stark både fysiskt och mentalt. 
Har varit i Marbella som är en av de mest välbesökta städerna på Costa del Sol. Staden är känt för Puerto Banus där jag har bott. Här finns den stora marinan som ligger 6 km utanför staden. Området kring Puerto Banus har ett stor utbud av barer, restauranger, lyxiga butiker och hotell. Vi har varit där några kvällar och suttit nere i hamnen och tittat på alla båtar, bilar och människor. När man gjort det några gånger så räcker det, men ungdomar tycker nog det är roligt att vara där varje kväll. 
Har ju blivit en del shopping också som jag skrivit om tidigare. Har gått stavgång nästan varje morgon och det är underbart att se solen stiga upp över havet när man går längst strandpromenaden som jag tycker är det bästa med Puerto Banos. 
Vädret här är tack vare mikroklimatet mycket behagligt. Det blir sällan för varmt under sommaren, och under vintermånaderna är det ovanligt att det blir under 10 grader. Även vinterhalvåret kan bjuda på en hel del vackra och soliga dagar. Vi har haft sol och 25-30 grader varje dag förutom de tre sista dagarna innan vi åkte hem då det regnade till glädje för alla spanjorer.

Här är några bilder från Puerto Banos som är fina minnen för mig...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar