Är mitt i livet och älskar att bli inspirerad av vackra bilder och Miljöer som jag gärna delar.
En underbar blandning av mogen Skönhet, vackra Hem, Fantastiska Kläder Skor Smycken och Associarer.
Skriver om vardagstips och annat som dyker upp med jobb, tonårsflickor och relationer.
Mina Tankar Drömmar Skvaller och Hemligheter dag för dag...

14 januari 2012

Andrahand


Nu när jag har börjat rensa i mitt sovrum som ska renoveras passar jag på att sortera allt som jag tänker sälja på loppis till våren. Jag tycker det är jätte roligt att loppisfynda. Vi är några vänner som brukar ta en sväng någon gång i månaden och se om vi hittar något unikt att fynda. Man kan ju hitta något alldeles fantastiskt till ett bra pris på secondhand istället för att köpa nytt.
Om man även tänker på värdet av att återvinna, spara pengar och värna om vår miljö så är det en sund livsstil. En hemsida med olika loppisar :Svenska loppisar







Den här tavlan är ett loppisfynd som jag köpt för 75kr. Man kanske inte ser det på bilden men det är en signerad akvarellmålning. Man känner nästan skogens dofter när man ser på den. Jag tycker om den väldigt mycket.



Länk till Erikshjälpen hemsida.




Roligt att bara gå och titta på gamla broderade textilskatter som funnits med kloka ord om kärlek, vänskap och svunna tider! Kanske minns du också dessa gamla bonader som satt på väggen hemma hos gamlemor och gamlefar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar