Är mitt i livet och älskar att bli inspirerad av vackra bilder och Miljöer som jag gärna delar.
En underbar blandning av mogen Skönhet, vackra Hem, Fantastiska Kläder Skor Smycken och Associarer.
Skriver om vardagstips och annat som dyker upp med jobb, tonårsflickor och relationer.
Mina Tankar Drömmar Skvaller och Hemligheter dag för dag...

24 januari 2012

Guldbagge och hästar


Guldbagge bästa film 2011
Filmen apflickorna är en skrämmande och nervpirrande film som tar mig tillbaka till tonåren. Jag var helt tagen efter jag sett den. Jag som själv är uppväxt i stallet vet att den speciella rangordning och strikta regler som gäller bland dessa flickor utåt verkar så oskyldiga. Många föräldrar ser mysiga hästar och stallet som en bra gemenskap och intresse. Men det är en stenhård kamp för dessa små och unga flickor på fler av de större ridhusen. De måste kämpa sig in i för att "få vara med". Att vara 1:e, 2:e och även 3:e skötare på den mest populära ridskoleponnyn är hög status. När det är tävlingar och du väljer häst utan att ta hänsyn till den här rangordningen blir du utfryst. Jag själv var lyckligt lottad med egen häst och vuxna som kunde köra mig till tävlingar på helgerna. De flesta stall har tack och lov äkta gemenskap och alla delar på hästarna, precis som det ska vara. 



Tror att en gång hästtjej alltid en hästtjej. Att börja rida igen ligger högst upp på min önskelista. På med ridkläder och ner i stallet till dessa fantastiska djur. Tittar på blocket annonser och drömmer...vi får se till våren.. 

Det finns något i hästens yttre som är bra för människans inre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar