Är mitt i livet och älskar att bli inspirerad av vackra bilder och Miljöer som jag gärna delar.
En underbar blandning av mogen Skönhet, vackra Hem, Fantastiska Kläder Skor Smycken och Associarer.
Skriver om vardagstips och annat som dyker upp med jobb, tonårsflickor och relationer.
Mina Tankar Drömmar Skvaller och Hemligheter dag för dag...

25 januari 2012

Fina Naglar



Fina naglar fixar man snabbt och lätt enligt mig. Jag tycker inte om långa naglar och använder ingen färg så det kanske inte är många som håller med mig om att det är så lätt som jag vill medge. Jag smörjer in naglar och händer flera gånger varje dag. Filar ett par gånger i veckan. Använder skyddande och stärkande ofärgat lack som jag tar bort och lägger nytt varje vecka. Det finns så många läckra färger på naglack nu så det börjar kännas lite tråkigt att bara ha ofärgat. Kanske ska jag låna av mina två tonårsflickor som har massor..

Ett gammalt husmorstips att få vita fina naglar är att doppa dem 2 minuter i citronvatten. Vill du har fler bra tips så finns det här.


 Vårens färger från O.P.I
Bra att veta om nagellack
* Förvara nagellacket mörkt och svalt för maximal livslängd.
* Skaka inte flaskan utan rulla den försiktigt för att undvika luftbubblor.
* Genom att applicera överlack mellan lackningarna får du nagellacket att hålla sig snyggt och glansigt längre, och du behöver inte lacka om så ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar