Är mitt i livet och älskar att bli inspirerad av vackra bilder och Miljöer som jag gärna delar.
En underbar blandning av mogen Skönhet, vackra Hem, Fantastiska Kläder Skor Smycken och Associarer.
Skriver om vardagstips och annat som dyker upp med jobb, tonårsflickor och relationer.
Mina Tankar Drömmar Skvaller och Hemligheter dag för dag...

8 januari 2012

Katt eller Hund...kanske både och






Skaffa katt eller hunden är som att få en kär familjemedlem som troget passar huset och välkomnar i dörren. Det är inte alltid lätt att veta vilket husdjur man ska välja
Sådan matte sådant djur..brukar man ju säga...




Kanske första frågan är om man är en katt- eller hundmänniska? 
Enligt en undersökning på University of Texas i Houston, har man definierat några typiska egenskaper för "kattmänniskan" och "hundmänniskan".
Kattmänniskan är kreativ, filosofisk och självständig.
Hundmänniskan är utåtriktad, disciplinerad och lojal. 


En bra sida att läsa om man har eller tänker skaffa hund och katt  : Jordbruksverket sida för Hund och Katt 
.

Vi har katt och vill skaffa en hund. Undrar hur det kommer att gå? 


2 kommentarer:

  1. Tycker det är en bra idé att ha två små fyrfotingar, de kan ju ha sällskap av varandra. Önskar jag också kunde ha en liten hund.
    Gjorde fel när jag skulle kommentera, skickade det till din e-mail,ursäkta. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja de har ju bra sällskap av varandra :-) Tyvärr verkar det som minsta tonårsdottern är allergisk mot hund..vi ska kolla upp det snarast.

    SvaraRadera