Är mitt i livet och älskar att bli inspirerad av vackra bilder och Miljöer som jag gärna delar.
En underbar blandning av mogen Skönhet, vackra Hem, Fantastiska Kläder Skor Smycken och Associarer.
Skriver om vardagstips och annat som dyker upp med jobb, tonårsflickor och relationer.
Mina Tankar Drömmar Skvaller och Hemligheter dag för dag...

16 januari 2012

Måste köpa nya glasögon..igen

Trendiga bågar i senaste numret av Damernas. 





















1. Hornbågade glasögon från Tom Ford/Smartbuyglasses.se, 2 224 kr 
2. Kattformade glasögon från Cutler and gross/Net-a-porter.com, 3 150 kr. 
3. Runda solglasögon från Urban Outfitters, cirka 200 kr. 
4. Svarta glasögon från Gucci/Net-a-porter.com, 2 600 kr. 
5. Tvåfärgade glasögon från 3.1 Phillip Lim/Lagarconne.com, 1 750 kr. 
6. Runda glasögon från B. Lang/Lensway.se, 333 kr. 
7. Pilotglasögon från Roberto Cavalli/Lensway.se, 1949 kr. 
8. Svarta glasögon från Ray-Ban/Lensway.se, 1649 kr. 
9. Hornbågade glasögon från Favoptic.com, 395 kr. 
10. Runda glasögon från Favoptic.com, 425 kr. 



Vilken nostalgi flashbacks dessa bågar från 70-talet, helt underbara! Jag kommer nog inte vara så vågad när jag köper nya, men kul hade det varit. 




De första glasögonen från  1200-talet kallades för nitglasögon för de hade formen av två monokler med korta handtag som nitades ihop. De var nog inte så bekväma.
Gammal uppfinning






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar