Är mitt i livet och älskar att bli inspirerad av vackra bilder och Miljöer som jag gärna delar.
En underbar blandning av mogen Skönhet, vackra Hem, Fantastiska Kläder Skor Smycken och Associarer.
Skriver om vardagstips och annat som dyker upp med jobb, tonårsflickor och relationer.
Mina Tankar Drömmar Skvaller och Hemligheter dag för dag...

5 januari 2012

Vackert med glas




Ljuset som man längtar efter så mycket nu inspirerade mig att ta fram mina glasvaser & skålar.  Fyller dem med blommor, växter eller stearinljus.






Gå på loppis och hitta fint glas som både är unikt och billigt.  Blanda olika former och storlekar. Ta ur blomman ur plastkrukan och placera i botten på vasen eller skålen med lite av jorden. Lägg gärna lite mossa eller vira smala grenar runt i botten. 




Om man verkligen är inne på att få ljus hemma och älskar glas kan man bli inspirerad av detta hus i Paris. De har byggt en uteplats av glas ovanför källaren som de sedan inrett. Kanske ett vårprojekt för den händige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar