Är mitt i livet och älskar att bli inspirerad av vackra bilder och Miljöer som jag gärna delar.
En underbar blandning av mogen Skönhet, vackra Hem, Fantastiska Kläder Skor Smycken och Associarer.
Skriver om vardagstips och annat som dyker upp med jobb, tonårsflickor och relationer.
Mina Tankar Drömmar Skvaller och Hemligheter dag för dag...

24 februari 2012

"after worka"

Helgen är här och jag ska på afterwork med mina härliga arbetskamrater. Det som är så bra med AW är att man går ut direkt efter jobbet och kommer hem inte allt för sent (gäller för de flesta, dock inte alla). Sedan har man hela helgen kvar..

                            Trots att man går hem ganska tidigt så hinner man med att dricka en hel del. 

När dricker man för mycket ?  
Arvsanlag, kön och kroppsstorlek spelar in och de individuella variationerna är stora så dessa gränser kan skilja från person till person. Konsumtionen angiven per vecka och man ska inte dricka allt vid ett tillfälle...

Tämligen riskfritt :
Kvinnor: Upp till 7 burkar folköl eller 1,5 flaska vin eller 30 cl starksprit.
Män: Upp till 10 burkar folköl eller 2 flaskor vin eller 40 cl starksprit.

Riskzon :
Kvinnor: 5-9 burkar starköl eller 1,5-2,5 flaskor vin eller 30-55 cl starksprit.
Män: 7-12 burkar starköl eller 2-3,5 flaskor vin eller 40-75 cl starksprit.

Hög risk :
Kvinnor: Mer än 9 burkar starköl eller mer än 2,5 flaskor vin eller mer än 55 cl starksprit.
Män: Mer än 12 burkar starköl eller mer än 3,5 flaskor vin eller mer än
75 cl starksprit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar