Är mitt i livet och älskar att bli inspirerad av vackra bilder och Miljöer som jag gärna delar.
En underbar blandning av mogen Skönhet, vackra Hem, Fantastiska Kläder Skor Smycken och Associarer.
Skriver om vardagstips och annat som dyker upp med jobb, tonårsflickor och relationer.
Mina Tankar Drömmar Skvaller och Hemligheter dag för dag...

2 april 2012

Kaniner och skåningar

Mysigt med påsk och ledighet. Känner att våren verkligen är på väg även om det är kallt i vinden. Ska till Skåne i helgen och hälsa på mina kära kusiner, faster och alla söta kusinbarn. Mina flickor är stora nu så det ska bli roligt med lite barnskrik och stoj :-)
Tycker mycket om att vara längst ner i Sverige och Ystad har en speciell plats i mitt hjärta.
Det gamla vandrarhemmet Kantarellen som numera heter  Beach House  är ett bra tips på boende. Det ligger direkt vid den långa vita sandstranden i Ystad Sandskog. Närmsta granne är den bästa restaurangen Fritidsbaren. Här kan man äta de godaste köttbullar och wienerbröd med florsocker är ett måste. Läs Ystadguiden för info om allt som finns att göra. 

Tycker om att promenera i de gamla stadsdelarna eller gå på Opera i Ystad. På torget mitt i staden ligger Mariakyrkan och har man tur är det säsong och man kan äta från mullbärsträdet som står bredvid. En fika på kaffestugan Bäckahästen är en mysig paus. Andra favoriter jag har är att åka till Ale Stenar i Kåseberga, Stenshuvud Nationalpark och Kiviks Musteri...och mycket mycket mer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar