Är mitt i livet och älskar att bli inspirerad av vackra bilder och Miljöer som jag gärna delar.
En underbar blandning av mogen Skönhet, vackra Hem, Fantastiska Kläder Skor Smycken och Associarer.
Skriver om vardagstips och annat som dyker upp med jobb, tonårsflickor och relationer.
Mina Tankar Drömmar Skvaller och Hemligheter dag för dag...

11 juni 2012

every day

Har haft härliga samtal om livet med en kär väninna som varit på besök från USA.  Har fått mycket att fundera över. Man glömmer lätt att känna tacksamhet för allt man har, det tas för givet. Många av oss lever ett högt tempo och hinner bara se framåt utan någon eftertanke. Men plötsligt kan man hamna i situationer där vardagen rycks upp och man blir medveten hur skört allt är. Vad är det som betyder mest och får mig att må bra? Hur kan jag ta tillvara på ögonblick och njuta mer av varje dag? Tänk om man kunde börja med att ta 2 minuter varje dag för eftertanke och tacksamhet. Det låter lätt men är riktigt svårt tycker jag. För mig snurrade tankarna om allt man måste göra..men det var ju inte det jag skulle tänka på! Hallå! Fokusera!! Jag känner enorm tacksamhet över mina två flickor och att de mår bra. Att man har underbara vänner är en stor lycka. Sedan tänker jag på att man är tacksam för att man är frisk trots att jag har en kronisk sjukdom och måste äta mediciner varje dag. Sedan är det jobb och bostad som är trygghet i livet. Men det där leendet jag fick av busschauffören när jag sade godmorgon måste man ju också räkna med..

1 kommentarer:

  1. Alltid harligt att dela tankar, du ar en inspiration...kram millan

    SvaraRadera