Är mitt i livet och älskar att bli inspirerad av vackra bilder och Miljöer som jag gärna delar.
En underbar blandning av mogen Skönhet, vackra Hem, Fantastiska Kläder Skor Smycken och Associarer.
Skriver om vardagstips och annat som dyker upp med jobb, tonårsflickor och relationer.
Mina Tankar Drömmar Skvaller och Hemligheter dag för dag...

10 juni 2012

Färgens betydelse - Blå

Blåa nyanser ger människor en känsla av lugn, frid och stillhet. Det har sagts att människor tenderar att bli mer produktiva i rum som är målade blå och det har antytts att det beror på känslan av det lugn som de känner. När människor är lugna tenderar de att fokusera mer vilket leder till ökad produktivitet.
Positiva egenskaper: accepterande, auktoritativ, balanserad, lugnande, omsorg, försiktig, rent, kallt, försiktigt, flexibel, fri, hoppfull, oändlig, intelligent, logisk, ensam, lojal, fredlig, kraftfull, skyddande, lugn, rationell, ansvarig, säker, känslig, ärlig, stabil
Negativa egenskaper: deprimerad, isig, tråkigt, isolerad, ensam, melankolisk, nostalgisk, ledsen

2 kommentarer:

  1. Den blå färgen är underbar. Ger lugn, trygghet och framför gör den mig vacker och stärker mig. Jag ser på himlen, som oftast är blå, och känner att den ger mig frid. Jag - en liten människa - i allt detta stora blå universum!L

    SvaraRadera
  2. Ja det är bra att titta upp ibland och fyllas av storheten, alltför ofta går vi med nedböjt huvud och stirrar ner bara. Kram cissan

    SvaraRadera